تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

طرز تهیه چنجه

طرز تهیه چنجه

طرز تهیه چنجه با گوشت گوساله , طرز تهیه چنجه مرغ , طرز تهیه چنجه ماستی , طرز تهیه چنجه در ماهیتابه 

چِنجِه (تلفظ صحیح آن کنجه) یکی از محبوب‌ترین غذاهای گوشتی است که منشا و خاستگاه آن منطقه خاورمیانه و عمدتاً ایران است و بعدها در آسیای صغیر و در حال حاضر در سراسر جهان یافت می‌شود. کباب چنجه از گوشت سردست بدون استخوان گوسفندی تهیه می شود، ظاهر این کباب نظم خاصی ندارد و می توان به راحتی آن را بدون استفاده از سیخ و بر روی توری منقل طبخ کرد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره ترد شدن و طرز تهیه چنجه با گوشت گوساله و مرغ رستورانی و ماستی در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

همه چیز درباره کباب چنجه

گوشت سنتی مورد استفاده برای چِنجِه گوشت بره است. مواد لازم برای این نوع کباب شامل گوشت بره (از قسمت فیله گوشت گوسفند یا گوساله)، روغن زیتون، آب لیمو، نمک و فلفل می‌شود. گوشت در ترکیب مواد مذکور به اصطلاح خوابانده شده و معمولاً به مدت یک شب در یخچال نگهداری می‌شود تا گوشت ترد گردد. چنجه معمولاً با پلو، گوجه فرنگی کبابی و پیاز خام سرو می‌شود. تلفظ چِنجِه در گویش‌های محلی متفاوت است. (تلفظ صحیح این کلمه ” کنجه ” یا “قنجه”میباشد و در زبان آذربایجانی چنجه تلفظ میگردد و در برخی شهرهای ایران نیز متاثر از زبان آذربایجانی چِنجِه تلفظ میگردد.)

۶ نفر

مواد لازم برای طرز تهیه چنجه ماستی

گوشت فیله یا ران گوسفند به همراه کمی دنبه: ۱ کیلوگرم

پیاز: ۲ عدد متوسط

فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم

ماست: ۲ قاشق غذاخوری

سس مایونز: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

آب لیمو ترش تازه: ۳ قاشق غذاخوری

روغن زیتون بدون بو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چنجه ماستی

ابتدا گوشت شسته شده و خشک شده را به قطعات مکعبی خرد کنید. ضخامت هر تکه ۲ تا سه سانتی‌متر باشد کافی است. سعی کنید تکه‌های گوشت هم اندازه باشند تا هنگام پخت یکدست و یکنواخت بپزند. پیازها را نگینی خرد کنید و به همراه ماست، سس مایونز، آب لیموترش، فلفل سیاه و روغن زیتون مخلوط کنید. تکه‌های گوشت را در این ترکیب بخوابانید. برای ترد شدن کباب چنجه باید گوشت در این ترکیب به مدت ۸ تا ده ساعت بماند (اگر از گوشت گوساله یا شتر استفاده می‌کنید بهتر است ساعات بیشتری به گوشت استراحت بدهید). درب ظرف را ببندید و در یخچال نگه دارید تا مواد خوب به خورد هم بروند. هر چه گوشت بیشتر در مواد بماند کباب چنجه ترد و آبدارتری خواهید داشت.

هنگام کباب کردن گوشت، پیازها را از تکه‌های گوشت جدا کنید و گوشت را به سیخ بکشید. لابه لای تکه‌های گوشت تکه‌های دنبه، پیاز، فلفل سبز و فلفل دلمه‌ای یا هر سبزی دیگری که دوست دارید، بگذارید. فاصله تکه‌های گوشت و دنبه و سایر مواد از هم باید یک بند انگشت باشد تا گوشت‌ها خوب بپزیند و کباب شوند. برای این‌که کباب چنجه شما آبدار شود و نسوزد کباب چنجه را روی شعله ملایم کباب کنید و چند بار سیخ کباب را زیر و رو کنید. چنجه را آبدار و مغز پخت از روی منقل بردارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.