تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

علت و دلایل و درمان دارویی و گیاهی سوزش معده در بارداری

سوزش معده

سوزش معده ,سوزش معده در بارداری,سوزش معده در ماه رمضان,سوزش معده نشانه بارداری,سوزش معده در ماه اول بارداری,سوزش معده درمان

سوزش معده , سوزش معده در بارداری , سوزش معده در ماه رمضان , سوزش معده نشانه بارداری

توضیحاتی در مورد سوزش معده

در دنیای پر از استرس و پر سرعت امروز که مردم انواع نامناسبی از غذاها، فست فودها، نوشیدنی‌های گازدار و آبمیوه های صنعتی را مصرف میکند و اغلب هم این خوراکی‌ها را در حالت عجله، حرکت و کار کردن میخورند، بالابودن اسید، رفلاکس معده و سوزش آن مشکلات متداولی هستند که بسیار شایع نیز میباشند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد سوزش معده صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علل سوزش معده

مهمترین عوامل این حالت عبارتند از: پرخوری خوردن غذاهای پر ادویه بخصوص غذاهای تند مصرف آب میوه‌های اسیدی (گریپ فروت، پرتقال، آناناس) مصرف غذاهای چرب و پرکالری خوردن بیش از اندازه شیرینی‌ها و شکلات مصرف زیاد نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه مصرف الکل سیگار کشیدن مصرف برخی داروها نظیر آسپیرین، ایبوبروفن و ناپروکسین فشارهای عصبی

نشانه های سوزش معده

این حالت یک درد همراه با سوزش در ناحیه سینه درست پشت قفسه سینه است. این درد اغلب در زمان دراز کشیدن یا خم شدن بیشتر است. این حالت ممکن است دقیقا یک حس سوزش ناراحت کننده نباشد بلکه شاید فقط باعث درد سینه و شبیه به حمله قلبی به نظر برسد. البته این نشانه‌ها چنانچه ناشی از بی احتیاطی‌های تغذیه ای نباشند نیاز به بررسی توسط پزشک متخصص دارند، چون ممکن اولین علایم برای وجود زخم در این ناحیه و یا مراحل اولیه ایجاد سرطان معده باشند.

سوزش معده و سرکه سیب

برای کسانی که از رفلکس اسید، که باعث این حالت می‌شود، رنج می‌برند، سرکه می‌تواند اسفنکتر پایین مری را جهت بسته شدن تحریک کند، و در نتیجه از بالا آمدن اسید جلوگیری کند. در میان انواع سرکه‌هایی که وجود دارد، سرکه سیب برای درمان اختلال این حالت (سر دل) موثر خواهد بود. در این‌جا چند مرحله‌ی آسان را برای استفاده از سرکه سیب جهت درمان سوزش سردل می‌بینید. این مراحل عبارتند از: – ۱ تا ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید. – سپس ترکیب حاصل را قبل از وعده‌های غذایی اصلی بنوشید.

سوزش معده و آب آلوئه‌ ورا

آب آلوئه‌ورا در میان درمان‌هایی که در منزل برای این حالت صورت می‌گیرند، به عنوان یک داروی محبوب شناخته شده‌است. این نوشیدنی با از بین بردن التهاب و التیام دستگاه گوارش‌تان به کنترل اختلال این حالت کمک می‌کند. برای استفاده از نوشیدنی آلوئه‌ورا جهت درمان این حالت مراحل زیر را دنبال کنید: – برای رسیدن به بهترین نتیجه، شما باید به میزان ۱/۴ فنجان آب آلوئه‌ورا را حدود ۲۰ دقیقه قبل از غذا میل کنید. – علاوه بر این، فراموش نکنید که نباید بیش از اندازه از این نوشیدنی را در یک روز مصرف کنید، زیرا ممکن است سبب اسهال و درد شکم ‌شود.

سوزش معده و جوش شیرین

بی‌کربنات سدیم یا جوش شیرین به شما کمک خواهد کرد که سریع و آسان از شر این حالت خلاص شوید. جوش شیرین یک آنتی‌اسید طبیعی است که به طور موثری در عرض چند دقیقه تاثیر خود را می‌گذارد، و در نتیجه سبب می‌شود که سوزش معدهتان سریعا تسکین بیابد. برای استفاده از جوش شیرین جهت درمان این حالت، مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید: – ابتدا ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید. – سپس آن را برای تسکین فوری، بنوشید. – علاوه بر این، شما می‌توانید چند قطره آب لیمو نیز به این محلول اضافه کنید کنید.

کنترل سوزش معده

برای کنترل این حالت و درمان آن میتوانید توصیه‌های زیر را بکار ببرید: موز یکی از ساده ترین راههای درمان خانگی این حالت مصرف موز است. خوردن یک موز رسیده و پوره شده همراه با یک فنجان شیر در هنگام صبح اثر آرامبخش بر سوزش معده و زخمهای آن دارد. زنجبیل یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه را با یک قاشق غذا خوری آب برگ گشنیز تازه مخلوط کرده و 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید. زیره مقداری زیره را بو داده و آسیاب کنید. به آن مقداری آب زنجبیل تازه افزوده و در یک لیوان شیر بریزید. این نوشیدنی یکی از بهترین روشهای درمان خانگی این سوزش و بسیار آرامبخش برای این سوزش است. تخم گشنیز + زیره یک قاشق تخم گشنیز و یک قاشق زیره را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس مواد مورد نظر را آسیاب نموده به آن نیم لیتر آب بیافزایید. اجازه دهید یک شب بماند. سپس ترکیب فوق را صاف کرده و به مدت 4 تا 5 روز روزانه دو مرتبه 2 تا 3 قاشق غذاخوری از آن بخورید. برای خوش طعم کردن آن میتوانید مقداری شکر یا شیره نیشکر را به آن اضافه نمایید. زنیان استفاده از زنیان بو داده نیز یکی دیگر از روشهای درمان خانگی سوزش معده با استفاده گیاهان دارویی است. به این منظور دانه‌های زینیان را بو داده و به آن مقدار کمی نمک اضافه کنید. یک چهارم قاشق چایخوری از این مخلوط را داخل مقداری آب گرم ریخته و 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.

بیشتر بخوایند :

سه نما


درمان لنفوم با شیمی درمانی

درمان لنفوم با شیمی درمانی

شیمی درمانی به صورت خوراکی یا تزریقی انجام می شود که در آن سلول های سرطانی از رشد و توسعه آنها کشته می شوند یا از آنها جلوگیری می شود. ماده شیمیدرمانی تزریقی به تزریق داخل رگ یا تزریق آن به جریان خون وارد می شود و به تمام سلول های سرطانی در سراسر بدن می رسد. با این حال، اگر شیمی درمانی به طور مستقیم به ارگان هدف (شیمی درمانی منطقه ای) هدایت شود، تنها سلول های سرطانی در این منطقه تاثیر می گذارند. شیمیدرمانی معمولا هر 21 یا 28 روز انجام می شود، و هر روز برای بهبود بدن در برابر عوارض آن نیست. آدریامایسین، بلومویسین، وینبلاستین، داکرابازین (ABVD) شایع ترین بیماری شایع در بیماری هوچکین است و هر 14 روز آن، طول می کشد 4 ماه است.
درمان لنفوم با پرتودرمانی

در این روش، پرتو ایکس پر انرژی یا دیگر تابش برای جلوگیری یا کاهش رشد سلول های سرطانی استفاده می شود. رادیوتراپی در هر دو روش خارجی و داخلی انجام می شود. در پرتو خارجی تابش، تابش از طریق دستگاه به بدن منتقل می شود. با توجه به رمان داخلی، یک ماده تصفیه شده به صورت مستقیم به داخل ارگان هدف در یک سوزن قرار می گیرد. رادیوتراپی روزانه در چند هفته انجام می شود. پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان: این نوع درمان در افراد مبتلا به لنفوم های مجدد یا بیماری هایی است که به دیگر درمان ها مقاوم هستند.
درمان لنفوم با جراحی

این توسط laparotomy است که بر روی دیوار از عضو مورد نظر قطع شده است. بافت حذف و تحت یک میکروسکوپ بررسی می شود. اگر سرطان یافت می شود، آن را با جراحی (لاپاروتومی) منطقه آسیب دیده حذف می شود.
سرطان هوچکین چیست؟

هوچکین یک نوع خاص از لنفوم یا سرطان است که همراه با رشد غیر طبیعی سلول های سیستم لنفاوی است. پیشرفت های جدید در تشخیص و درمان این بیماری منجر به افزایش تعداد زیادی از بیماران شده است. در این بیماران، با تشخیص زودهنگام و درمان مناسب، میزان بهبودی افزایش خواهد یافت. اما اگر چه بیماری هوچکین در تمام سنین دیده می شود، متخصصان خون معتقدند که شایع ترین سن بین 20 تا 50 سالگی است. سیستم لنفی بخشی از سیستم ایمنی بدن است که به محافظت از بدن در برابر بیماری و عفونت کمک می کند. سیستم لنفاوی شامل یک شبکه عروق لنفاوی ظریف است که، مانند رگهای خونی، به داخل بافتها در سراسر بدن گسترش می یابد. عروق لنفاوی لنفاوی را حمل می کنند. لنفاوی مایع رنگی است که حاوی سلولهای ایمنی علیه عفونت به نام لنفوسیت است. با استفاده از این شبکه عروقی، نقاط کوچک به نام گره های لنفاوی وجود دارد. گره های لنفاوی تحت زیر بغل، کشاله ران، گردن، قفسه سینه و شکم قرار می گیرند. دیگر بخش های سیستم لنفاوی، طحال، تیماس، لوزه ها و مغز استخوان هستند. بافت لنفاوی نیز در قسمت های دیگر بدن مانند معده، روده و پوست یافت می شود. در بیماری هوچکین، سلول های سیستم لنفاوی غیر طبیعی هستند و رشد و تکثیر این سلول ها کنترل نشده و نامنظم است. از آنجا که بافت لنفاوی در سراسر بدن وجود دارد، بیماری هوچکین را می توان در همه جا در بدن مشاهده کرد. بیماری هوچکین ممکن است در یک گره لنفاوی یا در یک گروه از گره های لنفاوی و گاهی در سایر نقاط سیستم لنفاوی مانند مغز استخوان و طحال ایجاد شود. این نوع بیماری به طور منظم (از گره لنفاوی به گره لنفاوی مجاور) تمایل دارد. به عنوان مثال، بیماری هوچکین در گره های لنفاوی گردن ابتدا به گره های لنفاوی بالای رحم و سپس به گره های لنفاوی زیر بغل و داخل سینه گسترش می یابد و در نهایت در تمام قسمت های بدن دیده می شود. علائم بیماری هوچکین عبارتند از: تورم بدون درد در یکی از گره های لنفاوی گردن، زیر بغل یا کشاله ران، تشنج های مکرر تب، عرق شبانه، کاهش وزن و خارش پوستی شدید. البته، حضور هر یک از این علائم نشانه ای از بیماری هوچکین نیست. در بیشتر موارد، این علائم در مواردی دیده می شود که بسیار جدی نیستند، مثل آنفلوانزا. با این حال، بیماران باید در اسرع وقت برای تشخیص، مراقبت و درمان با دکتر مشورت کنند، اما هرگز درد را در نظر نگرفته، زیرا هودککین در مراحل اولیه بدون درد است.

توضیحات التهاب چشم


قرمزی چشم یا ملتحمه، التهاب و التهاب پرده شفاف تحت پلک ها و قسمت های چشم قرار می گیرد. علل قرمزی چشم معمولا عفونت های ویروسی یا باکتریایی هستند و یا ممکن است حساس باشند و در نوزادان، ثانویه نمی تواند به طور کامل مجرای اسهال باشد. این بیماری ممکن است منجر به احساس اضطراب در یک یا هر دو چشم شود، به طوری که فرد احساس می کند که قادر به خارج کردن جسم خارجی نیست، وقتی که او از خواب بیدار شود، چشم هایش ممکن است پر از تخلیه باشد. سفید چشم نیز به نظر قرمز می رسد، و فرد می بیند که دیدی که در حال حاضر نیست. حضور التهاب باعث می شود که چشم های طلایی بیشتر از قبل تشخیص داده شود و این باعث می شود که سفید به رنگ قرمز ظاهر شود. قرمزی چشم یک اصطلاح است که معمولا برای بیان وجود کانونکتوییت استفاده می شود. در این مقاله، ما در مورد یک سایت پیچیده در مورد التهاب چشم صحبت می کنیم، که ما امیدواریم به آن نگاه کنیم.
عفونت چشم

عفونت چشم دارای انواع مختلفی است از جمله: ملتحمه یا چشم صورتی. این عفونت باعث قرمزی و خارش می شود. این معمولا دارای علت ویروسی است اما ممکن است منبع باکتری یا واکنش آلرژیک باشد. مژه یا هوردلوم (عفونت پلک) این عفونت توسط باکتری های استافیلوکوک است که بر روی سطح پوست زندگی می کنند و منجر به تشکیل توده قرمز در پلک یا نزدیک خط چشم و خارش و درد می شود. بلافریت هنگامی رخ می دهد که غده های کوچک بافت چربی در نزدیکی پلک مسدود می شوند و پلک ها آلوده می شوند. این عفونت باعث خارش و سوزش می شود. این ممکن است باعث تحریک چشم شود و باعث ایجاد احساس در چیزی شود که در داخل چشم وجود دارد. سلولیت غده ای بافت اطراف چشم را در این عفونت باکتری آلوده می کند. این عفونت می تواند خطرناک باشد و ممکن است دچار مشکلات دائمی شود. کراتیت این نوع عفونت که ناشی از عفونت های باکتریایی، ویروسی، قارچی و انگلی است، عمدتا به دلیل حضور یک عضو خارجی در چشم است که موجب آسیب به قرنیه می شود. Dacryocystitis این عفونت در مجاری اشک توسعه می یابد.
علل عفونت و التهاب چشم

یک سیستم ایمنی ضعیف، زخم، جراحی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر، عدم بهداشت و تماس نزدیک با افرادی که عفونت های چشم دارند می تواند به انواع مختلف عفونت های چشم منجر شود. عوارض جانبی رایج عفونت چشم عبارتند از: پوست چرب بیش از حد، قرمزی، استفراغ پلک ها، درد، خارش، حس شنوایی و درد در چشم، از دست دادن مایع زرد از چشم و پوست در اطراف چشم. این علائم ممکن است بسته به نوع و نوع عفونت خفیف یا شدید باشد. اگر چه عفونت چشم معمولا باعث مشکلات دائمی نمی شود و به ندرت خطر جدی برای سلامتی چشم را نشان می دهد، اما می تواند بسیار مزاحم باشد. با این حال، توصیه می شود با پزشک برای جلوگیری از هر گونه شرایط جدی که ممکن است باعث آسیب به شبکیه، رگ های خونی یا زخم های چشم در صورت عدم درمان، توصیه شود. در عین حال، می توانید اثرات عفونت را کاهش دهید و با کمک داروهای ساده، ارزان و موثر بهترین راه بهبود را پیدا کنید.