تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

علت و دلایل و درمان دارویی و گیاهی سوزش معده در بارداری

سوزش معده

سوزش معده ,سوزش معده در بارداری,سوزش معده در ماه رمضان,سوزش معده نشانه بارداری,سوزش معده در ماه اول بارداری,سوزش معده درمان

سوزش معده , سوزش معده در بارداری , سوزش معده در ماه رمضان , سوزش معده نشانه بارداری

توضیحاتی در مورد سوزش معده

در دنیای پر از استرس و پر سرعت امروز که مردم انواع نامناسبی از غذاها، فست فودها، نوشیدنی‌های گازدار و آبمیوه های صنعتی را مصرف میکند و اغلب هم این خوراکی‌ها را در حالت عجله، حرکت و کار کردن میخورند، بالابودن اسید، رفلاکس معده و سوزش آن مشکلات متداولی هستند که بسیار شایع نیز میباشند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد سوزش معده صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علل سوزش معده

مهمترین عوامل این حالت عبارتند از: پرخوری خوردن غذاهای پر ادویه بخصوص غذاهای تند مصرف آب میوه‌های اسیدی (گریپ فروت، پرتقال، آناناس) مصرف غذاهای چرب و پرکالری خوردن بیش از اندازه شیرینی‌ها و شکلات مصرف زیاد نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه مصرف الکل سیگار کشیدن مصرف برخی داروها نظیر آسپیرین، ایبوبروفن و ناپروکسین فشارهای عصبی

نشانه های سوزش معده

این حالت یک درد همراه با سوزش در ناحیه سینه درست پشت قفسه سینه است. این درد اغلب در زمان دراز کشیدن یا خم شدن بیشتر است. این حالت ممکن است دقیقا یک حس سوزش ناراحت کننده نباشد بلکه شاید فقط باعث درد سینه و شبیه به حمله قلبی به نظر برسد. البته این نشانه‌ها چنانچه ناشی از بی احتیاطی‌های تغذیه ای نباشند نیاز به بررسی توسط پزشک متخصص دارند، چون ممکن اولین علایم برای وجود زخم در این ناحیه و یا مراحل اولیه ایجاد سرطان معده باشند.

سوزش معده و سرکه سیب

برای کسانی که از رفلکس اسید، که باعث این حالت می‌شود، رنج می‌برند، سرکه می‌تواند اسفنکتر پایین مری را جهت بسته شدن تحریک کند، و در نتیجه از بالا آمدن اسید جلوگیری کند. در میان انواع سرکه‌هایی که وجود دارد، سرکه سیب برای درمان اختلال این حالت (سر دل) موثر خواهد بود. در این‌جا چند مرحله‌ی آسان را برای استفاده از سرکه سیب جهت درمان سوزش سردل می‌بینید. این مراحل عبارتند از: – ۱ تا ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید. – سپس ترکیب حاصل را قبل از وعده‌های غذایی اصلی بنوشید.

سوزش معده و آب آلوئه‌ ورا

آب آلوئه‌ورا در میان درمان‌هایی که در منزل برای این حالت صورت می‌گیرند، به عنوان یک داروی محبوب شناخته شده‌است. این نوشیدنی با از بین بردن التهاب و التیام دستگاه گوارش‌تان به کنترل اختلال این حالت کمک می‌کند. برای استفاده از نوشیدنی آلوئه‌ورا جهت درمان این حالت مراحل زیر را دنبال کنید: – برای رسیدن به بهترین نتیجه، شما باید به میزان ۱/۴ فنجان آب آلوئه‌ورا را حدود ۲۰ دقیقه قبل از غذا میل کنید. – علاوه بر این، فراموش نکنید که نباید بیش از اندازه از این نوشیدنی را در یک روز مصرف کنید، زیرا ممکن است سبب اسهال و درد شکم ‌شود.

سوزش معده و جوش شیرین

بی‌کربنات سدیم یا جوش شیرین به شما کمک خواهد کرد که سریع و آسان از شر این حالت خلاص شوید. جوش شیرین یک آنتی‌اسید طبیعی است که به طور موثری در عرض چند دقیقه تاثیر خود را می‌گذارد، و در نتیجه سبب می‌شود که سوزش معدهتان سریعا تسکین بیابد. برای استفاده از جوش شیرین جهت درمان این حالت، مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید: – ابتدا ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید. – سپس آن را برای تسکین فوری، بنوشید. – علاوه بر این، شما می‌توانید چند قطره آب لیمو نیز به این محلول اضافه کنید کنید.

کنترل سوزش معده

برای کنترل این حالت و درمان آن میتوانید توصیه‌های زیر را بکار ببرید: موز یکی از ساده ترین راههای درمان خانگی این حالت مصرف موز است. خوردن یک موز رسیده و پوره شده همراه با یک فنجان شیر در هنگام صبح اثر آرامبخش بر سوزش معده و زخمهای آن دارد. زنجبیل یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه را با یک قاشق غذا خوری آب برگ گشنیز تازه مخلوط کرده و 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید. زیره مقداری زیره را بو داده و آسیاب کنید. به آن مقداری آب زنجبیل تازه افزوده و در یک لیوان شیر بریزید. این نوشیدنی یکی از بهترین روشهای درمان خانگی این سوزش و بسیار آرامبخش برای این سوزش است. تخم گشنیز + زیره یک قاشق تخم گشنیز و یک قاشق زیره را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس مواد مورد نظر را آسیاب نموده به آن نیم لیتر آب بیافزایید. اجازه دهید یک شب بماند. سپس ترکیب فوق را صاف کرده و به مدت 4 تا 5 روز روزانه دو مرتبه 2 تا 3 قاشق غذاخوری از آن بخورید. برای خوش طعم کردن آن میتوانید مقداری شکر یا شیره نیشکر را به آن اضافه نمایید. زنیان استفاده از زنیان بو داده نیز یکی دیگر از روشهای درمان خانگی سوزش معده با استفاده گیاهان دارویی است. به این منظور دانه‌های زینیان را بو داده و به آن مقدار کمی نمک اضافه کنید. یک چهارم قاشق چایخوری از این مخلوط را داخل مقداری آب گرم ریخته و 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.

بیشتر بخوایند :

سه نما


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.