تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

تی دبلیو دی فان 1

درمان لنفوم با شیمی درمانی

درمان لنفوم با شیمی درمانی

شیمی درمانی به صورت خوراکی یا تزریقی انجام می شود که در آن سلول های سرطانی از رشد و توسعه آنها کشته می شوند یا از آنها جلوگیری می شود. ماده شیمیدرمانی تزریقی به تزریق داخل رگ یا تزریق آن به جریان خون وارد می شود و به تمام سلول های سرطانی در سراسر بدن می رسد. با این حال، اگر شیمی درمانی به طور مستقیم به ارگان هدف (شیمی درمانی منطقه ای) هدایت شود، تنها سلول های سرطانی در این منطقه تاثیر می گذارند. شیمیدرمانی معمولا هر 21 یا 28 روز انجام می شود، و هر روز برای بهبود بدن در برابر عوارض آن نیست. آدریامایسین، بلومویسین، وینبلاستین، داکرابازین (ABVD) شایع ترین بیماری شایع در بیماری هوچکین است و هر 14 روز آن، طول می کشد 4 ماه است.
درمان لنفوم با پرتودرمانی

در این روش، پرتو ایکس پر انرژی یا دیگر تابش برای جلوگیری یا کاهش رشد سلول های سرطانی استفاده می شود. رادیوتراپی در هر دو روش خارجی و داخلی انجام می شود. در پرتو خارجی تابش، تابش از طریق دستگاه به بدن منتقل می شود. با توجه به رمان داخلی، یک ماده تصفیه شده به صورت مستقیم به داخل ارگان هدف در یک سوزن قرار می گیرد. رادیوتراپی روزانه در چند هفته انجام می شود. پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان: این نوع درمان در افراد مبتلا به لنفوم های مجدد یا بیماری هایی است که به دیگر درمان ها مقاوم هستند.
درمان لنفوم با جراحی

این توسط laparotomy است که بر روی دیوار از عضو مورد نظر قطع شده است. بافت حذف و تحت یک میکروسکوپ بررسی می شود. اگر سرطان یافت می شود، آن را با جراحی (لاپاروتومی) منطقه آسیب دیده حذف می شود.
سرطان هوچکین چیست؟

هوچکین یک نوع خاص از لنفوم یا سرطان است که همراه با رشد غیر طبیعی سلول های سیستم لنفاوی است. پیشرفت های جدید در تشخیص و درمان این بیماری منجر به افزایش تعداد زیادی از بیماران شده است. در این بیماران، با تشخیص زودهنگام و درمان مناسب، میزان بهبودی افزایش خواهد یافت. اما اگر چه بیماری هوچکین در تمام سنین دیده می شود، متخصصان خون معتقدند که شایع ترین سن بین 20 تا 50 سالگی است. سیستم لنفی بخشی از سیستم ایمنی بدن است که به محافظت از بدن در برابر بیماری و عفونت کمک می کند. سیستم لنفاوی شامل یک شبکه عروق لنفاوی ظریف است که، مانند رگهای خونی، به داخل بافتها در سراسر بدن گسترش می یابد. عروق لنفاوی لنفاوی را حمل می کنند. لنفاوی مایع رنگی است که حاوی سلولهای ایمنی علیه عفونت به نام لنفوسیت است. با استفاده از این شبکه عروقی، نقاط کوچک به نام گره های لنفاوی وجود دارد. گره های لنفاوی تحت زیر بغل، کشاله ران، گردن، قفسه سینه و شکم قرار می گیرند. دیگر بخش های سیستم لنفاوی، طحال، تیماس، لوزه ها و مغز استخوان هستند. بافت لنفاوی نیز در قسمت های دیگر بدن مانند معده، روده و پوست یافت می شود. در بیماری هوچکین، سلول های سیستم لنفاوی غیر طبیعی هستند و رشد و تکثیر این سلول ها کنترل نشده و نامنظم است. از آنجا که بافت لنفاوی در سراسر بدن وجود دارد، بیماری هوچکین را می توان در همه جا در بدن مشاهده کرد. بیماری هوچکین ممکن است در یک گره لنفاوی یا در یک گروه از گره های لنفاوی و گاهی در سایر نقاط سیستم لنفاوی مانند مغز استخوان و طحال ایجاد شود. این نوع بیماری به طور منظم (از گره لنفاوی به گره لنفاوی مجاور) تمایل دارد. به عنوان مثال، بیماری هوچکین در گره های لنفاوی گردن ابتدا به گره های لنفاوی بالای رحم و سپس به گره های لنفاوی زیر بغل و داخل سینه گسترش می یابد و در نهایت در تمام قسمت های بدن دیده می شود. علائم بیماری هوچکین عبارتند از: تورم بدون درد در یکی از گره های لنفاوی گردن، زیر بغل یا کشاله ران، تشنج های مکرر تب، عرق شبانه، کاهش وزن و خارش پوستی شدید. البته، حضور هر یک از این علائم نشانه ای از بیماری هوچکین نیست. در بیشتر موارد، این علائم در مواردی دیده می شود که بسیار جدی نیستند، مثل آنفلوانزا. با این حال، بیماران باید در اسرع وقت برای تشخیص، مراقبت و درمان با دکتر مشورت کنند، اما هرگز درد را در نظر نگرفته، زیرا هودککین در مراحل اولیه بدون درد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.